Perşembe, Eylül 04, 2014

[3. KCY Blog Tur] Avuçlarının Arasına Bir Kalp Bıraktım - Dani Atkins | Röportaj | Yorum |





O geceki kaza her şeyi değiştirdi… Şimdi, kazadan beş yıl sonra Rachel'ın hayatı paramparça. Babası ölümcül hasta. Küçük bir apartman dairesinde yaşıyor, sonu olmayan bir işte çalışıyor ve yüzündeki derin bir yara iziyle birlikte, en sevdiği kişinin ölümünden kendisini sorumlu tutuyor. Zamanı geri almak için her şeyini verirdi. Ama hayat buna asla müsaade etmez. Yoksa eder mi?
O geceki kaza her şeyi değiştirdi… Yine, kazadan beş yıl sonra, Rachel'ın hayatı bu kez mükemmel. Harika bir nişanlısı, onu sevgiyle kucaklayan eskisi gibi sağlıklı babası, çevresini saran dostları ve hep hayalini kurduğu bir işi var. Fakat Rachel neden diğer hayatının anılarını gözünün önünden silemiyor? Hangi hayatı gerçek, hangisi halüsinasyon?
Son sayfaları okurken, birkaç damla gözyaşının gözlerinizden gizlice o sayfalara aktığını fark etmeyeceksiniz bile… 





Yorumuma nasıl başlayacağımı gerçekten bilemiyorum. Kendime söz vermiştim  "asla seni ağlatacak kitap okuma!! " Tur için fedakarlık yaptım. Kitabın daha başında ağlamaya başladım ve ben bu kitabın devamını getiremem arkadaş dedim. Ama sonra yazar öyle güzel devam etti ki dedim kesin benim istediğim gibi bitecek. Dıııtttt. Hat koptu. :( :( Hala etkisinde olduğum için pek verimli bir yorum olmayacak sanırsam. Kitabın içeriği hakkında çok bilgi veremiyorum çünkü bir cümle bile spoiler olabilir bu da sevmediğim bir şey. Kısaca konuya değinirsem Rachel bir kaza geçirir sonrasında ise en yakın dostu olan Jimmy'yi kaybeder ve beş yıl sonra arkadaşı Sarah'ın düğünü için 5 yıldır uğramadığı eski kasabasına döner. Düğünden önce eski arkadaş grubu ile tekrar buluşur ve aralarında biri eksiktir. Jimmy. Matt yani Rachel'ın eski sevgilisi ise artık başkasıyla sevgilidir. Rachel biraz rahatsızlanır ve Matt onu otele bırakmayı teklif eder. Yolculuk sırasında ise Matt öyle şeyler söyler ki Rachel soluğu Jimmy'in mezarının başında alır. Ama Rachel iyi değildir ve yine bir kaza geçirir. Ama bir şeyler yanlıştır. Rachel uyandığında babası sağlıklı Matt ile nişanlı ve en önemlisi Jimmy yaşıyordur. Rachel hangi hayatının gerçek olduğunu kavramaya çalışır. Çevresini diğer hayatının doğru olduğuna ikna etmeye çalışırken çevresi de ona öyle sebepler sunar ki o da neredeyse onlara inanır. 

Peki Rachel hasta mı? Şizofren mi? Çoklu kişilik bozukluğu mu yaşıyor? Ve en önemlisi hangi hayatı gerçek ? Tüm soruların cevabı için kitabı okumanız gerekiyor. Çekilişe ve ön okuma için ise tık tık.


Kitap Bittiğinde Ben




Kitapta Bir Jimmy var mükemmel erkeğimiz bir de Matt'imiz var yakışıklı ama pek güvenilir olmayan erkeğimiz. Yazar inandırıcılık konusunda bence usta. Okurken sürekli " bence ilk hayatı gerçek , hayır yaa şu an ki hayatı aslında diğeri mi acaba ama offff !! " diye söylenmemi işitmeyen kalmadı. Tanıtım bülteninde geçen "Son sayfaları okurken, birkaç damla gözyaşının gözlerinizden gizlice o sayfalara aktığını fark etmeyeceksiniz bile… " sözünü boşuna yazmamışlar oraya. Hayır ben kim böyle kitap okumak kim. Hala etkisindeyim ve bu etkiden nasıl kurtulabilirim bilmiyorum. Tek çözüm kendimi Eversea'ya kaptırmak oldu :D. Daha fazla zırvalamak istemiyorum. Umarım verimli bir yorum olmuştur dicem ama buna ben bile inanmadım. Siz düşünün ne halde olduğumu!! Yazarın diğer kitabını da umarım yayınevi çevirir de bir an önce onu da okurum. Ve burada akıllanmayan Beyza'yı görüyorsunuz :D . 

Yazarımız DANİ ATKINS kendisi ile küçük bir söyleşi teklifimizi kabul etti. Yardımları için Melisciğime çoook teşekkür ediyorum. 



Kendinizden  bahsedebilir misiniz? Yazmadığınız zamanlar neler yaparsınız?

Hobilerim okumayı da içeriyor -tabi ki- ama sinema ve tiyatroya da gitmekten zevk alıyorum. Güzel bir İngiliz kasabasında yaşadığım için şanslıyım, enerjik, Border Collie türü köpeğimle uzun yürüyüşlere çıkmak için çok fırsatım oluyor, ki bu köpeğimin hissettiğinden bile daha çok yorulmama sebep oluyor!   Yemek pişirmekten de zevk alırım, özellikle kekler ve tatlılar ki kesinlikle keşfedilmesi gereken tatlılar ve kekler bunlar 


Kitap yazmaya nasıl karar verdiniz?

Aslında kitap yazmayı istemediğim bir zamanı düşünemiyorum bile. Sadece bu amacım düşündüğümden daha uzun bir zaman aldı.


Avuçlarının Arasına Bir Kalp Bıraktım okuduğum en iyi kitaplardan biriydi. Kitap gerçekten sürükleyiciydi ve mükemmel bir kurguya sahipti. Bunu nasıl başardınız? Bir şeyden ilham mı aldınız?

Bence herkes yaptığı seçimlerle ya da dramatik bir olayın gerçekleşmesiyle yaşamak üzere kaderimizin yazıldığı yolda sürüklenmiştir. Gerçekten hayatınızın farklı bir versiyonunu tekrar yaşamanın tamamıyla değişik bir sonucu oluşu fikrinin neler doğurabileceğini keşfetmek istedim. Böylece Avuçlarının Arasına Bir Kalp Bıraktım'ın fikri doğdu.


Rachel arkadaşınız olsa hastanede uyandığında ne tepki verirdiniz?

Bence Rachel'ın arkadaşları için ona nasıl davranacaklarını kestirmeleri çok zor. Rachel'ın gerçeklik kavramının yanlış olduğunu biliyorlar ama Rachel'a olan sevgileri ve bağlılıkları, Rachel "yanlış" hayatı yaşadığını iddia ettiğinde onları hüsrana uğratmaktan alıkoyamıyor.
Korkarım Rachel'ın arkadaşları kadar sabırlı olamazdım 


Rachel'ın yerinde olsaydınız ve arkadaşlarınız ve aileniz size inanmasaydı nasıl davranırdınız?

Bana göre büyük ihtimalle Rachel'ın olduğunda daha kızgın olurdum.Biraz inatçıyım ve bana yanlış yaptığımın söylenmesinden hoşlanmam yani büyük olasılıkla korkunç derecede sinirim bozulurdu ve her şekilde yanlış düşündüklerinde ısrar ederdim.


Eveet, en önemli soru! Matt'i mi yoksa Jimmy'yi mi seçerdiniz? -Ben kesinlikle Jimmy'yi seçerdim  - Ve bundan da önemlisi herkesin bir kusuru vardır. Yazarının bakış açısından Jimmy'nin kusuru nedir?

Bence kesinlikle Jimmy olmalı. Jimmy nazik, sadık ve Rachel'a tamamıyla aşık. Jimmy'nin tek kusuru Rachel'a aşık olduğunu seneler önce -onlar hala gençken/ergenken- söylemeliydi. Onun yerine Jimmy duygularını saklı tuttu, kim bilir belki de Rachel'ın tepkisinden korktu? Daha cesur olmalıydı ve Rachel'a nasıl hissettiğini söyleme konusunda bir risk almalıydı.


Rachel ilk hayatında bir sekreterdi ve sizin de geçmişinizde sekreterlik deneyimi var. Rachel'ı yaratırken başka benzer özellikleriniz oldu mu?


Rachel'ın yaşadığı çoğu talihsizliğin kendi hayatımla benzer olmadığını mutlulukla söylüyorum. Bir keresinde gazeteci olmayı düşünmüştüm, yani belki de kariyer hakkındaki seçimleri ben farketmeden kitaba karışmıştır. Rachel'ın babasının kedisi büyük olasılıkla benim hayvan severliğimden ve yıllar boyunca birçok kedim olmasından kaynaklanıyordur.Bazılarının unutulmaz kişilikleri vardı,Kizzy de bunların bir karışımıydı.


İkinci kitabınız The Story of Us'ın konusu da yine bir kaza ve değişen hayatlar. Bunun bir sebebi var mı? 

Açıkça araba kazaları beni ilgilendiriyor. Belki de benim araba sürüşümle ilgilidir  Dürüst olmak gerekirse The Story of Us'a başlarken Avuçlarının Arasına Bir Kalp Bıraktım'la bu kadar paralellik ortaya çıkacağını düşünmemiştim. 


Kaleminiz gerçekten çok güzel. Hiç fantastik türde yazmayı düşündünüz mü? 

Kitap yazmakla alakalı en güzel şey, yazarken doğru ya da yanlış olmamasıdır. Dürüstçe inanıyorum ki konu hakkında çok düşünürseniz asla yazamıyorsunuz. Benim için istediğim türde yazarken izlenecek en iyi plan, okurken benim de eğlenebileceğim bir şey yazmak. İnsanların bu yolculukta benimle birlikte seyahat ettiklerini bilmek harika bir şey. 


En sevdiğiniz kitap türü ve son okuduğunuz kitap nedir?

En sevdiğim kitap türü her zaman içinde romantizm elementi olanlar. -Her ne kadar Stephan King en sevdiğim yazarlardan biri olsa da- ve o kesinlikle bu konudaki yeteneklerini yazıya dökmedi. Young Adult okurken de zevk alıyorum ki aslında okuduğum son kitap Tamara Webber'den Breakable'dı ve okurken büyük bir zevk aldım.


Son olarak Türk okurlarınıza söylemek istediğiniz bir şey var mı? 


Söylemek istiyorum ki Avuçlarının Arasına Bir Kalp Bıraktım'ın sevgili ülkenizde okunması beni hem heyecanlandırdı hem de keyiflendirdi. Türkiye'yi geçen yıllarda kısaca da olsa ziyaret etme imkanım olmuştu. Ama yinede kendi kitabımın orada satılacağını hayal bile etmemiştim. Avuçlarının Arasına Bir Kalp Bıraktım'ın dünyada bir çok yeri ziyaret edebildiği için çok mutluyum. Bir hayal gerçek oldu.





8 yorum:

  1. Bu nasıl bi kitaptır uyandığı an jimmy hayatta dediğinde gözüm yerinden çıkıyodu almam lazıııııııııııım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh şeyma ben böyle bir kitap okumadım :D :D

      Sil
  2. Ahhhh başlamışsınız tura :) Öyle bir anlattın ki bu kitabı acayip merak ediyorum <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında çok güzel şeyler yazılabilir ama Spoiler oluyo diye bu kadar becerebildim :D

      Sil
  3. Yazın muhteşem olmuş Beyza kitabı tekrar okumak istedim ya. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence büşş eğer senin yorumunun güzelliğine yaklaştıysam ne mutlu bana <3 <3

      Sil
  4. ben kitabın sonunu anlamadım sonunda kız ölüyo mu? yani birinci hayatımı gerçek hala kafam karışık

    YanıtlaSil
  5. ben kitabı tam olarak anlayadım hangi hayatı gerçekti.

    YanıtlaSil

Sosyal Ağlar

Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email Pinterest

İZİNDEYİZ!

İZİNDEYİZ!

İzleyiciler

Ne Okuyorum?

Beyza's bookshelf: currently-reading

Champion
0 of 5 stars
tagged: currently-reading

goodreads.com

Hedefim

2015 Reading Challenge

2015 Reading Challenge
Beyza has read 28 books toward a goal of 90 books.
hide

V.

V.
O Monte Cristo kontuydu, babamdı, annemdi, kardeşimdi, arkadaşımdı, o sizdiniz , ve bendim. O hepimizdi. *** Bu maskenin altında bir yüz var, ancak o ben değilim...bu maskenin altında kaslar var ve ardında kemikler. Bu maskenin altında etten daha fazlası var. Bu maskenin altında bir fikir var, ve fikirlere kurşun işlemez.

Buradayımm!!

Beyza's books

Tutkunun Sırrı
5 of 5 stars
Ben bu titanlara bayılıyorum. Ama en çok da Poyraz Batıkan'a!!!
Prodigy
5 of 5 stars
Vaaaoooovvv... demek istiyorum. Yazarın halay gücü kurgusu mükemmel ötesi. Amaaaa bu yazarı öldürmek istememi engellemiyor. O son ne öyle. Neden yani ha neden neden neden? Basit bir soru bu. Böyle yazarları alıp imha etmek lazım. Neyse s...
Karanlık Zafer
5 of 5 stars
Sybella bir kaç kez boğularak öldürülmeye çalışılmış bir Aziz Mortain kızı. Aslında ilk kitapta karşılaştığımız ve okuyanların nefret ettiği Kont d'Albret'in kızı. Sybella ailesi tarafından 14 yaşına kadar görebileceği zulümlerin hepsini...
Tangled
4 of 5 stars
Finaller öncesi bir fırsat bulmuşken bitirdiğim tatlı mı tatlı eğlenceli mi eğlenceli bir kitapla karşınızdayım. Öncelikle şunu söylemeliyim ki karşı cins daha doğrusu erkek bakış açısıyla yazılan bir kitabı ilk kez bu kadar çok sevdim. ...

goodreads.com

Email ile Takip Et

Deniz Kızları

Popüler Yazılar

Favorilerim


Nalini Singh || Meleklerin Kanı
 Tahereh Mafi || Bana Dokunma / Shatter Me
If I Stay by Gayle Forman
Julie Berry - Bir Sır Saklı İçimde

Dublin Caddesi

E.L. James || Elli Ton Serisi

Sylvia Day || Crossfire
Jennifer L. Armentrout || Frigid
Elle Jasper || Kara Mürekkep Günceleri
Rita Hunter || Ruhun Ateşi
Judith McNaught || İçinde Aşk Saklı

Cora Carmack || Losing It

Judith McNaught || Sonsuza Kadar
Açlık Oyunları || Suzanne Collins
R.K. Lilley || In Flight

Alice Clayton || Wallbanger
Blogger tarafından desteklenmektedir.

Yazar Kafe

Bumerang - Yazarkafe

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Copyright © Romantik Optik | Powered By Blogger
Distributed By Blogspot Templates | Blogger Theme By Lasantha - PremiumBloggerTemplates