Cumartesi, Mart 14, 2015

Gençlik Hatırası - 90'ların Şarkıları


"Gençlik Hatırası" kitabımızın doksanlarda geçen bir aşk hikayesini anlattığını daha önceki postumda söylemiştim. Şimdi de kitabımızda geçen ve 90'lı yılların güzel şarkıları olan listemize göz atmaya ne dersiniz? Ben okurken o zamanları hatırladım. 95 doğumlu biri olarak yine de o şarkıların hepsini bilmek ayrı bir duygu. Şimdi bile içimde değişik duyguların varlığını hissediyorum. Neyse çok konuşmadan yazarımızın bizlere hatırlattığı şarkılara göz atalım... Şimdiden söyleyeyim favroim Seninle Bir Dakika


( Sezen Aksu - Kaçın Kurası )

Gönül gözüm kapalı
Bilerek sana yazılıyorum
A penceresi aralı
Her yerine bayılıyorum
Yavrum baban nereli
Nereden bu kaşın gözün temeli
Sana neler demeli
Ay seni çıtır çıtır yemeli

Anam babam aman, kaçın kurası bu
Ne baş belası bu, gönül kirası
Anam babam aman, kaçın kurası bu
Ne baş belası bu, gönül kirası ah…

Aman bize nasip olur inşallah
Boyuna da posuna da bin maşallah
Senden gelecek cefalara, nazlara,
Sözlere, sazlara eyvallah
Aman bize nasip olur inşallah
Boyuna da posuna da bin maşallah
Senden gelecek cefalara, nazlara,
Sözlere, sazlara eyvallah

***

( Semiha Yankı - Seninle Bir Dakika )

Seninle bir dakika umutlandırıyor beni
Bir dakika siliyor canım yılların özlemini
Hasret tükenmez gibi, kavuşmak bir dakika
Sevmek bir ömür sürer, sevişmek bir dakika
Seninle buluşmamız bir dakikada geçti
Gözlerim gözlerini canım, bir dakikada içti
Hasret tükenmez gibi, kavuşmak bir dakika
Sevmek bir ömür sürer, sevişmek bir dakika

***

( Teoman - Papatya )

Bizi tanıyan herkes bilir
Senle ben eskiden beri
Hiç derdimiz olmadan büyümüştük yanyana
Hani çok sevdiğin o filmi gördükten sonra
kısacık kestirip saçlarını içtin ilk sigaranı

Oh Papatya,
Yüzümün haline bak,
Seninle kim kalacak,
Işıklar kapanınca?
Benden çok uzakta
Oh Papatya,
Son bir defa bana bak,
Seninle kim kalacak 
Işıklar kapanınca
Buradan çok uzakta

Zaman mı değişti yoksa ben mi,
Geride kaldı o günler?
Aklım belli karışmış, 
Yüzümde gölgeler.
Senin için saklayıp, sana getirip,
Anlattığım herşey
Artık çok boş geliyor
Yalan tüm kelimeler


Şimdi o günlere dönüp,
Seni düşündüşüm anlarda
Hala üstümde kokun,
Sesin kulaklarımda 

Oo papatya
yüzümün haline bak seninle kim kalacak/
ışıklar kapanınca benden çok uzakta
oo papatya...

***

( Şevval Sam - Sürünüyorum )

Döndürsene beni senin yoluna
Kahreden dünyamda sürünüyorum
Huzursuz, geceler korkulu düşler
Bakta gör halimi sürünüyorum

Ne bir sevenim var ne seven bir kalbim
Ellerim bağrımda perişan kaldım
Birgün değil sana hergün yalvardım
Duymadın sesimi sürünüyorum

Avutma her güne bin ümit verip
Ağlatıyor sonra hüsranlar gelir
Baştan yarat beni dertten eleyip

Acı bu halime sürünüyorum

Ne bir sevenim var ne seven bir kalbim
Ellerim bağrımda perişan kaldım
Birgün değil sana hergün yalvardım
Duymadın sesimi sürünüyorum 

***

 (Neşet Ertaş – Tatlı Dillim)

Su garıp halımden bılen ısvelı nazlım
Gönlüm hep senı arıyor neredesın sen
Datlı dıllım güler yüzlüm hey ceylan gözlüm
Gönlüm hep senı arıyor,neredesın sen,neredesın sen

Ben aglarsam aglayıp,gülersem gülen
Bütün dertlerımı anlayıp,gönlümü bılen
Sankı kalbımı bılerek yüzüme gülen (x2)
Gönlüm hep senı arıyor neredesın sen,neredesın sen

Sınemde gızlı yaramı kımse bılmıyor
Hıc bır tabıp yarama merhem olmuyor
Boynu bükük bır garıbım yüzüm gülmüyor
Gönlüm hep senı arıyor neredesın sen,neredesın sen

Datlı dıllım güler yüzlüm hey ceylan gözlüm
Gönlüm hep senı arıyor neredesın sen,neredesın sen

***

( Duman – Beni Yak ) 

Beni yak kendini yak herşeyi yak,
Bir kıvılcım yeter ben hazırım bak,
İster öp-okşa
İstersen öldrür.
Aşk için ölmeli aşk o zaman aşk…
AŞK İÇİN ÖLMELİ AŞK O ZAMAN AŞK…

Seni içime çektim,bir nefeste.
Yüreğim tutuklu,göğsüm kafeste.
Yanacağız ikimizde ateşte,
Bir kıwılcım yeter hazırım baq,
AŞK İÇİN ÖLMELİ AŞK O ZAMAN AŞK…

Allah’ım,Allah’ım,ateşlere yürüyorum..
Allah’ım-acı ile,aşk ile büyüyorum…

Beni yor hasretinle,sevginle yor,
Sewgisizlik ayrılıktan daha zor.
Dilediğin kadar acıt canımı,
Varlığında,yokluğunda yetmiyor…
Varlığında yokluğunda yetmiyor…

Allah’ım,Allah’ım,ateşlere yürüyorum..
Allah’ım-acı ile,aşk ile büyüyorum…

***

( Zerrin Özer – O Yaz )

Nasıl da geçmişti bütün bir yaz
Başımda kavak yelleri esen o yaş
Sense hanımeli kada beyaz
Çalmıştınız kalbimi biterken o yaz

Nasılda koşuşurduk bahçelerde
Şarkı söylerdik mehtaplı gecelerde
Sen bana ben sana evlerde
Kök sarmaşılar gibi sarıldık o yaz

Elime değerdi safça elin
Benimse arardı seni gözlerim
Öpüşürken korkusu birşeylerin
Aşkımıza ilk hüznü getirdi biraz

Çocuk kalbimize dolan gamla
Oturup ağlamıştık sessiz çardakta
Çaresiz erken inen akşamla
Veda edip ayrıldık biterken o yaz

***

( Gökhan Kırdar - Yerine Sevemem )

Senden uzakta hep bir şeyler eksik
Gönlümde derman yok, inan bir nefeslik
Ne bir avuntu, ne de biraz ümit
Ne yaptın bana, nedir bu sessizlik
İçimde bir şey acıyor sen gelince aklıma her şeyi
Yerine sevemem, yerine sevemem
Razıyım yapayalnız tükensin yıllarım ama
Yerine sevemem, yerine sevemem
Olmuyor, denedim, yine de yerine sevemedim her şeyi

***


Askin sarabindan bilmeden içtim
Sevda yolundan bilmeden geçtim
Askin bir alevmis yar yar
Bir ates parçasi
Bilmeden gönlümü atese verdim

Bir sevmek bin defa ölmek demekmis
Bin defa ölüp de hiç ölmemekmis
Bin defa olup de ölememekmis

Sarabi zehirmis içtikçe öldüm
Yolu hep uçurum düstükçe öldüm
Askin bir alevmis yar yar
Bir ates parçasi
Atese gönlümü yaktikça öldüm

Bir sevmek bin defa ölmek demekmis
Bin defa ölüp de hic ölmemekmis
Bin defa ölüp de ölememekmis 


Sevgilerle...


0 yorum:

Yorum Gönder

Sosyal Ağlar

Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email Pinterest

İZİNDEYİZ!

İZİNDEYİZ!

İzleyiciler

Ne Okuyorum?

Beyza's bookshelf: currently-reading

Champion
0 of 5 stars
tagged: currently-reading

goodreads.com

Hedefim

2015 Reading Challenge

2015 Reading Challenge
Beyza has read 28 books toward a goal of 90 books.
hide

V.

V.
O Monte Cristo kontuydu, babamdı, annemdi, kardeşimdi, arkadaşımdı, o sizdiniz , ve bendim. O hepimizdi. *** Bu maskenin altında bir yüz var, ancak o ben değilim...bu maskenin altında kaslar var ve ardında kemikler. Bu maskenin altında etten daha fazlası var. Bu maskenin altında bir fikir var, ve fikirlere kurşun işlemez.

Buradayımm!!

Beyza's books

Tutkunun Sırrı
5 of 5 stars
Ben bu titanlara bayılıyorum. Ama en çok da Poyraz Batıkan'a!!!
Prodigy
5 of 5 stars
Vaaaoooovvv... demek istiyorum. Yazarın halay gücü kurgusu mükemmel ötesi. Amaaaa bu yazarı öldürmek istememi engellemiyor. O son ne öyle. Neden yani ha neden neden neden? Basit bir soru bu. Böyle yazarları alıp imha etmek lazım. Neyse s...
Karanlık Zafer
5 of 5 stars
Sybella bir kaç kez boğularak öldürülmeye çalışılmış bir Aziz Mortain kızı. Aslında ilk kitapta karşılaştığımız ve okuyanların nefret ettiği Kont d'Albret'in kızı. Sybella ailesi tarafından 14 yaşına kadar görebileceği zulümlerin hepsini...
Tangled
4 of 5 stars
Finaller öncesi bir fırsat bulmuşken bitirdiğim tatlı mı tatlı eğlenceli mi eğlenceli bir kitapla karşınızdayım. Öncelikle şunu söylemeliyim ki karşı cins daha doğrusu erkek bakış açısıyla yazılan bir kitabı ilk kez bu kadar çok sevdim. ...

goodreads.com

Deniz Kızları

Popüler Yazılar

Favorilerim


Nalini Singh || Meleklerin Kanı
 Tahereh Mafi || Bana Dokunma / Shatter Me
If I Stay by Gayle Forman
Julie Berry - Bir Sır Saklı İçimde

Dublin Caddesi

E.L. James || Elli Ton Serisi

Sylvia Day || Crossfire
Jennifer L. Armentrout || Frigid
Elle Jasper || Kara Mürekkep Günceleri
Rita Hunter || Ruhun Ateşi
Judith McNaught || İçinde Aşk Saklı

Cora Carmack || Losing It

Judith McNaught || Sonsuza Kadar
Açlık Oyunları || Suzanne Collins
R.K. Lilley || In Flight

Alice Clayton || Wallbanger
Blogger tarafından desteklenmektedir.

Yazar Kafe

Bumerang - Yazarkafe

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Copyright © Romantik Optik | Powered By Blogger
Distributed By Blogspot Templates | Blogger Theme By Lasantha - PremiumBloggerTemplates