Pazartesi, Mart 02, 2015

Gözlerindeki Canavar - J.M. Darhower


Kırmızı Başlıklı Kız, Koca Kötü Kurt’a âşık olursa…

Ignazio Vitale iyi bir adam değildi.

Onu ilk gördüğümde tehlikeyi sezmiştim. Karanlık ve öldürücü… Büyüleyici ve ürkütücü... İstediğim her şey ve ihtiyacım olan son şey... Saplantı.

Beni ağına düşürmesi, yatağa atması ve hayatına dahil etmesi çok uzun sürmedi. Onun sırları vardı, hayal bile edemeyeceğim sırlar… Gözlerindeki karanlık, ürkütücü ve heyecan vericiydi. O, yakışıklı prens maskesi ardına gizlenmiş bir canavardı ve maskesini çıkardığında her şey değişmişti.

Ondan nefret etmek istiyordum. Bazen ediyordum da... Ama bu onu sevmeme engel olmuyordu.



Monster In His Eyes , Gözlerindeki Canavar...

Son dönemde aşırı polemiklere sebep olan ve kitap okurlarını neredeyse aşık olan ve nefret eden kısım olarak ikiye bölünmesine sebep olan çok hassas bir kitap. Yorumuma nasıl başlayacağıma açıkcası hala karar veremedim ve doğaçlama olarak başlıyorum.

Şimdi Karissa 19 yaşında bir üniversite öğrencisi. Annesi tarafından sürekli korunaklı bir yaşam yaşamış Karissa. Sürekli bir taşınma ondan uzak dur oraya gitme ınu yapma gibi... Karissa bir gün bir adamla karşılaşır ve o an ondan öyle bir etkilenir ki bir daha onu unutamaz. Yine karşılaştığı ilk andan beri farkettiği bir şey vardır. Adam biraz yaşlıdır. Peki bu adam kimdir?

İgnazio Vitale. Kendi tabiri ile Naz. 38 yaşında çok karanlık ve zengin biridir. 

Aslında çoğu kişi bu polemikler sayesinde kitabın konusunu gayet iyi öğrendi. Peki bu polemikler neden çıktı? 
Şöyle ki; 

Bir taraf kitabın bazı noktalarını görmemezlikten gelerek aşırı derecede beğenmiş diğer tarafta bu noktaların çok hassas ve iğrenç olduğu konusunda...

Bu noktalar ne diye merak edenler için biri yaş farkı diğeri ise tecavüz ve ağır bdsm.

Açıkcası ben bu iki tarafında yorumlarına katılmıyorum. Öncelikle tecavüz konusunda gerçekten haklılar çünkü şu hayatta en çok korktuğum ve tiksindiğim olay Tecavüzdür. Ve bunun bir aşk bir fantezi olarak gösterilmesini doğru bulmuyorum. Özelikle kızın bundan hoşlanmasını. Eğer böyle bir şeyden hoşlandıysa o zaman hasta olan kız karakterdir. Yaş farkı ise benim gözüme çok batan olay değil. Sonuçta geçmişte de şimdiki zamanlarda da yaş farkı olan evlilikler ilişkiler devam etmekte. Amaaaaaa şu noktaya dikkat çekmek istiyorum. Eğer kız 25+ olsaydı kabul edebilirdim. isterse 45 yaşında adamla evlensin ister 50. Sonuçta ikisi de olgun ve tercihlerini kendileri yapabilecek yaşta. Ama 19 yaşındaki bir kızın ( kendimde 19 yaşımda olduğu için söylüyorum ) 38 yaşındaki bir adama aşık olmasını hoş göremiyorum. Yani yazar keşke burada bir tık daha kızı büyük yapsaydı veya adamın yaşını küçültseydi. Açıkcası biraz hoşuma gitmedi bu durum.

Ama boğazlama vs gibi noktalara ben takılmadım. Neden diye sorarsanız çünkü bu gerçekten bir fantezi. Bdsm türünde öyle kitaplar okudum ki bu bana çok ta itici gelmedi. Şimdi bu kız ne söylüyor yahu diye düşünmenizi istemem. BBC de belki denk gelenleriniz olur bdsm cinayetlerini anlatan belgeseller var. Eğer o belgesellere göz atarsanız ne demek istediğimi anlayacaksanız. Çünkü bazı erkek ve kadınlar böyle şeylere ihtiyaçları olduğunu düşünüyorlar. Dikkatinizi çekerim onlar öyle düşünüyor. 


Kitabı beğendim mi? Hem de çok .Keşke yazar dediğim konularda daha seçici ve dikkatli davransaydı. O zaman hiç şüphesiz beş puanı gözüm kapalı verirdim. Ama böyle tecavüz gibi konularda yazarların daha dikkatli olmasını isterim çünkü bizlere alttan alttan yanlış bir olayı olabilir gibi göstermelerini dopru bulmuyorum. Ama neden 3 puan verdim diye sorarsanız şöyle ki hayatım boyunca en korktuğum ve tiksindiğim şey olan tecavüz olayını bir fantezi olarak gösterilmesi. Tecavüz fantezi değil hastalıktır. Bunun dışında boğazlama vs gibi noktalar o kadar gözüme batmadı çünkü bunu isteyen ve buna ihtiyacı olduğunu düşünen bir çok kadın ve erkek var. Bu ağır bir fantezi ama iki tarafta bunu kabul ettiği sürece benim bu konu hakkkında yorum yapmam saçma olur. Kitabın geri kalan kısmında hakkını yememek lazım. O süslü cümleler , o duygu , o gizem... Kitabı tekrar okuyup çoğu yerin altını çizmek istiyorum. Yazarın dili o kadar akıcı ve inanılmaz ki...





Eğer gözünüze bu söylediklerim batmaz kitabı beğenirsiniz. Ama ben böyle şeylere gelemem derseniz uzak durun.


Puanım 






4 yorum:

  1. Eğer karakter +22 yaşında olup adama benim böyle bir fantezim var bunu birlikte yapalım deseydi eğer, hani bunu kendisi istemiş olsaydı bunu normal karşılayabilirdim. O zaman kızında böyle bir şeye ihtiyaç duyduğunu söyler o noktalara takılmazdım. Ama daha ne istediğini bilmeyen birini zorla böyle bi ilişkinin içine çekmeyi normal bulmuyorum. Tecavüzüde fantezi olarak yaşan çiftler var elbette. Hiç bir şekilde onları yadırgamıyorum ki ikili ilişkiler arasında şu yorum yazanlardan benim kadar açık fikirli olan yoktur eminim. O kadar açık fikirli olduklarını savunan insanların eline bi F/F veya M/M kitap tutuştur bak nasılda tiksinip kaçarlar kitaptan. Veya gerçek hayatta karşılarına çıksa kadına veya erkeğe nasıl bi bakış açıları olur çok merak ediyorum.

    Ama seninde dediğin gibi keşke yazar 18 yaşındaki bi kız yerine ne istediğini bilen!! ve daha olgun olan bir kadın karakter yazmış olsaydı. O zaman tek bir şey bile demezdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı yazarlar öyle dikkat çekmeye çalışıyor heralde hoş olmamış bunu neden kabul etmiyorlar anlamıyorum

      Sil
  2. Ne kitapmış be =) sırf meraktan ben de okuyacağım bir ara =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olaylar fazla abartıldı gibi hissediyorum ama gerçekten kitabı herkesin okumaması gerekir :))) oku lütfen yorumunu merak ediyorum açıkcası bu olayların kitabın satışında fena etkisi olacak :D

      Sil

Sosyal Ağlar

Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email Pinterest

İZİNDEYİZ!

İZİNDEYİZ!

İzleyiciler

Ne Okuyorum?

Beyza's bookshelf: currently-reading

Champion
0 of 5 stars
tagged: currently-reading

goodreads.com

Hedefim

2015 Reading Challenge

2015 Reading Challenge
Beyza has read 28 books toward a goal of 90 books.
hide

V.

V.
O Monte Cristo kontuydu, babamdı, annemdi, kardeşimdi, arkadaşımdı, o sizdiniz , ve bendim. O hepimizdi. *** Bu maskenin altında bir yüz var, ancak o ben değilim...bu maskenin altında kaslar var ve ardında kemikler. Bu maskenin altında etten daha fazlası var. Bu maskenin altında bir fikir var, ve fikirlere kurşun işlemez.

Buradayımm!!

Beyza's books

Tutkunun Sırrı
5 of 5 stars
Ben bu titanlara bayılıyorum. Ama en çok da Poyraz Batıkan'a!!!
Prodigy
5 of 5 stars
Vaaaoooovvv... demek istiyorum. Yazarın halay gücü kurgusu mükemmel ötesi. Amaaaa bu yazarı öldürmek istememi engellemiyor. O son ne öyle. Neden yani ha neden neden neden? Basit bir soru bu. Böyle yazarları alıp imha etmek lazım. Neyse s...
Karanlık Zafer
5 of 5 stars
Sybella bir kaç kez boğularak öldürülmeye çalışılmış bir Aziz Mortain kızı. Aslında ilk kitapta karşılaştığımız ve okuyanların nefret ettiği Kont d'Albret'in kızı. Sybella ailesi tarafından 14 yaşına kadar görebileceği zulümlerin hepsini...
Tangled
4 of 5 stars
Finaller öncesi bir fırsat bulmuşken bitirdiğim tatlı mı tatlı eğlenceli mi eğlenceli bir kitapla karşınızdayım. Öncelikle şunu söylemeliyim ki karşı cins daha doğrusu erkek bakış açısıyla yazılan bir kitabı ilk kez bu kadar çok sevdim. ...

goodreads.com

Deniz Kızları

Popüler Yazılar

Favorilerim


Nalini Singh || Meleklerin Kanı
 Tahereh Mafi || Bana Dokunma / Shatter Me
If I Stay by Gayle Forman
Julie Berry - Bir Sır Saklı İçimde

Dublin Caddesi

E.L. James || Elli Ton Serisi

Sylvia Day || Crossfire
Jennifer L. Armentrout || Frigid
Elle Jasper || Kara Mürekkep Günceleri
Rita Hunter || Ruhun Ateşi
Judith McNaught || İçinde Aşk Saklı

Cora Carmack || Losing It

Judith McNaught || Sonsuza Kadar
Açlık Oyunları || Suzanne Collins
R.K. Lilley || In Flight

Alice Clayton || Wallbanger
Blogger tarafından desteklenmektedir.

Yazar Kafe

Bumerang - Yazarkafe

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Copyright © Romantik Optik | Powered By Blogger
Distributed By Blogspot Templates | Blogger Theme By Lasantha - PremiumBloggerTemplates